Monday, 10 August 2015

Foodie Festival X

Relacja najlepiej smakuje na gorąco, ale ja musiałam dać sobie kilka chwil na oddech. W całym zgiełku sierpniowego festiwalu, który co rok odbywa się w Edynburgu postanowiłam zainwestować w coś przyjemnego dla siebie. W miniony piątek wzięłam udział w 10 już edycji festiwalu jedzenia. Zadziwiające ile możemy się jeszcze nauczyć, ile tajemnic do odkrycia przed nami. Średnio interesujący wykład o pszczołach wydawał się być zniechęcającym, ale bardzo szybko znalazłam sobie rozrywkę w swoim guście. Jedzenie! Próbowanie! Raj na ziemi. Przepyszne lokalne sery, wina, szkocka whisky i miejscowy gin. Te i wiele innych atrakcji wypełniły mój piątkowy dzień, aż po sam wieczór. Żal tylko, że nie można było zmieścić więcej. Ukoronowaniem całej tej wymyślnej przygody był konkurs jedzenia papryczek chilli. Bacznie przypatrywałam się głupocie z boku.


 Inverleith park, EH3 5NY Edinburgh

 Pomysłowa przyczepa z winem

 Cydrowy ogród

 Ja i moja bajka

 Pimms z lemoniadą i owocami 
Jian Wang - Chop Chop

 Własnoręcznie zrobione pierożki gyozas.

 Piña Colada dla relaxu

Jak próbować czekoladę?!

1. Patrz. Zobacz czy powierzchnia czekolady jest gładka i błyszcząca. (Rozpakuj i zobacz czy nie ma na niej białego osadu. Pojawiający się osad może oznaczać, że czekolada była wcześniej roztopiona, i później schłodzona)
2. Dotknij. Przejedz palcem po powierzchni czekolady jeśli zauważysz rozpuszczoną nawierzchnię oznacza to, że czekolada jest dobrej jakości. (Czekolada zaczyna się rozpuszczać już w 25°C)
3. Słuchaj. Przyłóż tabliczkę do ucha przełam ją w połowie i głośniejszy trzask tym lepsza jakość.
4. Powąchaj. Czekolada ma ponad 50 000 aromatów. Powodzenia koneserzy.
5. Zasmakuj. Połóż kostkę czekolady na języku. Zaczekaj kilka sekund, aż zacznie się roztapiać. Czerp przyjemność z jedzenia. 

Najdziwniejsze z życiowych doznań - wciąganie czekolady. Nigdy bym nie pomyślała, że w ogóle, ktoś kiedyś wpadł na taki pomysł. Niecodzienne, ale interesujące przeżycie. Najlepsze jest to, że aromat czekolady pozostaje w nosie i ustach do czasu spożycia następnego posiłku lub wypicia płynu. 

Dobranoc, pchły na noc. 

No comments:

Post a Comment